.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی فروش لوازم آشپزی
باندی که از طریق تلفن و در پوشش فروش لوازم آشپزی از یک شرکت اقدام به کلاهبرداری از ۱۹۷ نفر در کشور کرده بودند، متلاشی شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: چندتن ازشهروندان مازندرانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اخیرا شخص ناشناسی به بهانه فروش لوازم آشپزی، با آن‌هاتماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

او افزود: با برسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سایبری این پلیس کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و عملاً با هدایت‌های تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام داده‌اند وبعد ازدریافت وجه دیگر پاسخگوی نبوده و یا بعد از پیگیریای خریدار اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل آن‌ها می‌شد.

سرهنگ خورشاد گفت: افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لوازم آشپزی کلاهبرداری شده است که ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند ۵ نفره این پروند‌ها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را درغرب پایتخت دستگیر کردند.

او افزود: متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه، طلا وتلفن همراه بصورت گسترده می‌کردند؛ این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشتند، ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر ازحساب هموطنان کشورتا این لحظه اعتراف کردندومبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۳۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی یا تلفنی وجلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند به عموم مردم هشدار داد: قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.